2-Ingrediënten Paleo Pizza van Oerspronkelijk

Oerspronkelijk bakbanaan pizza

Eindelijk, een pizzabodem met slechts 2 ingrediënten die nog écht lekker is ook en bovendien heel gezond. Wat die ingrediënten dan zijn? Bakbanaan en kokosolie! Meer niet. Maar toch is dit een van de lekkerste Paleo pizzabodems die ik ooit heb gegeten.
De credits voor dit recept? Die zijn helemaal voor Marjolijn van Oerspronkelijk. Zij bedacht deze heerlijke pizzabodem namelijk en plaatste het op haar blog; dat móest ik gewoon proberen.
Een ander bijkomend voordeel is dat deze bodem volledig geschikt is voor degenen die -net als ik- het Paleo auto-immuun protocol volgen.

Een dag nadat Marjolijn het recept plaatste, zocht ik de lokale Aziatische supermarkt op om groene bakbananen in huis te halen. Hoewel het recept om slechts 2 groene bakbananen vraagt, kocht ik er meteen 4. Ik had bij voorbaat al zo’n vermoeden dat ik dit vaker zou gaan maken…
Een succes was het zeker: ik belegde mijn pizza met geroosterde pompoen, gebakken ui, gehakt en verse ananas, en bestrooide het geheel met oregano en knoflookpoeder. Heerlijk! De bodem vind ik zelfs zo lekker dat ik deze ook gewoon zo op zou willen eten, wat mij betreft heeft het niet eens beleg nodig.

2-Ingrediënten Paleo Pizza van Oerspronkelijk
 
Voorbereiding
Kooktijd
Totale tijd
 
Dit recept is eigendom van Marjolijn, van Oerspronkelijk.
Auteur:
Personen: 2
Ingrediënten
  • 2 groene bakbananen
  • 2 flinke eetlepels kokosolie
Optioneel:
  • snufje zout
  • ½ theelepel knoflookgranulaat (of poeder)
  • ½ theelepel Italiaanse kruiden
Bereiding
  1. Verwarm de oven voor op 175ºC.
  2. Verwijder de schil van de bakbananen en snijd de bakbanaan in stukken.
  3. Pureer in een keukenmachine de bakbanaan met de kokosolie tot een dik deeg (geen probleem als het deeg wat korrelig is, zolang met maar fijne korreltjes zijn). Voeg eventueel optionele ingrediënten toe en meng door het deeg.
  4. Leg een vel bakpapier op een bakplaat en spreid het deeg in twee cirkels gelijk uit (bij mij hadden de pizza's een doorsnee van ca. 16 cm en ca. 0,5 cm dik).
  5. Plaats de bakplaat met de pizza's en pompoenstukjes in de voorverwarmde oven. Bak ca. 20 minuten.
  6. Draai na 20 minuten de pizzabodems heel voorzichtig om. Bak de bodems nog ca. 15 minuten tot ze stevig zijn. Haal de pizza's uit de oven (oven nog niet uitzetten).
  7. Beleg de pizza's met alles wat je lekker vindt en plaats de pizza's terug in de oven en bak nog ca. 5 - 7 minuten tot het beleg warm is.
 

Oerspronkelijk bakbanaan pizza-2

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.