Paleo Ontbijtpap

Paleo ontbijt pap

Een graanvrij paleo ontbijt wat gegarandeerd sneller klaar is dan een kom havermout. Na mijn vorige artikel ben ik je dat wel verschuldigd. Want wat eet je dan wél als ontbijt wanneer je geen granen eet?

Het antwoord is simpel. Ik zou enorm veel recepten kunnen verzinnen, ik heb zelfs een kookboek met alleen maar Paleo ontbijtrecepten gemaakt. Maar ik wil je ook nu laten zien dat een Paleo ontbijt echt in no-time in elkaar is geflanst. Havermout, quinoa of wat dan ook eten omdat het ‘zo makkelijk’ is, is echt verleden tijd. Paleo ontbijten is óók makkelijk, en zelfs gezonder. Had ik al verteld dat een Paleo ontbijt ontzettend lekker is?

Het beste paleo ontbijt samenstellen

Natuurlijk betekent een Paleo ontbijt niet dat je elke dag eieren met spek moet eten, plus groenten erbij. Ikzelf heb daar geen moeite (meer!) mee, maar hartig ontbijten is voor de gemiddelde Nederlander echt een flinke omschakeling. Gelukkig hoef je die omschakeling niet per-se te maken, zolang je maar weet hoe je een voedzaam ontbijt samen stelt. Voorop staat dat het belangrijk is je dag vooral niet te beginnen met alleen snelle suikers. Daaronder versta ik niet alleen fruit, honing en andere zoetigheden, maar ook granen!

De hele dag door energie

Juist door je dag te beginnen met voldoende vetten (de beste brandstof!) en proteïnen (bouwstoffen!) zorg je ervoor dat je lichaam de rest van de dag een stabiel energieniveau heeft. Dat betekent dat je niet om 10h alweer trek zult hebben, of later in de middag rond 16h of zelfs ’s avonds. Je energieniveau blijft lekker stabiel en je bent niet meer zo afhankelijk van voeding. Een half uurtje later lunchen is op deze manier geen enkel probleem. Sommige mensen zullen hun lunch zelfs probleemloos over kunnen slaan omdat ze simpelweg geen honger hebben. Ideaal toch?

Deze Paleo ontbijt pap is zo’n voedzaam ontbijt. Daarnaast is het ook nog eens puur genot in een kom! En super veelzijdig omdat je volop kunt variëren qua ingrediënten en qua toppings, maak het zo gek als je zelf wilt.

In onderstaand filmpje geef ik je nog veel meer tips en trucs en vertel ik hoe je dit ontbijt naar jouw smaak aan kunt passen.

Heb jij nog moeite met het laten staan van brood of havermout, of wil je graag van je suikerverslaving af komen? Bekijk dan eens mijn gloednieuwe Paleo Ontbijt kookboek, met 70 unieke paleo ontbijt recepten!

Paleo Ontbijtpap
 
Voorbereiding
Kooktijd
Totale tijd
 
Auteur:
Personen: 1
Ingrediënten
  • 2 kleine bananen (of 1 grote)
  • 1 rijpe avocado
  • 2 el zonnebloempasta
  • sap van ½ citroen
  • 1 à 2 tl kaneel
  • Optioneel: 2 el gelatinepoeder
Toppings naar keuze:
  • pompoenpitten
  • zonnebloempitten
  • kokosrasp
  • paranoten
  • frambozen
  • blauwe bessen
  • enzovoorts!
Bereiding
  1. Pel de bananen en breek ze in grove stukken.
  2. Halveer de avocado en verwijder de pit, schep het vruchtvlees eruit.
  3. Combineer de bananen, het vruchtvlees van de avocado, zonnebloempasta, citroensap en kaneel in een foodprocessor en maal tot een gladde pasta.
  4. Schep de pasta in je mooiste ontbijtkom en garneer met toppings naar keuze.
 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.